Reklamation/Garanti

Alla våra produkter omfattas av 12 månaders garanti innefattande tillverkningsfel eller materialfel. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattas inte av slitage orsakat av högfrekvent användning som sliter på material och komponenter. 

Du som kund har självklart alltid rätt att reklamera en produkt om produktegenskaperna avviker från våra uppgifter men kan inte reklamera en vara som inte ger ett smärtfritt läge eller om varan inte tar bort dina besvär.  För att kunna reklamera ett fel måste du göra detta inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Du måste även kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar bifogande av orderbekräftelse eller följesedel som du fick i samband med ditt köp. Rehaboteket förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand om-leverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, använd den medskickade retursedeln som du fick med i samband med ditt köp. Om du saknar retursedeln kontaktar du oss enklast på kundservice@rehaboteket.se så hjälper vi till med en ny. Rehaboteket har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt om du själv väljer ett annat fraktsätt avseende din reklamation. 

Vid reklamationsärende ber vi dig vänligen kontakta vår kundservice på kundservice@rehaboteket.se eller per telefon 08-244734 om du föredrar att prata med oss, vilket ofta förenklar ärendet.
Kundservice öppettidet är vardagar mellan 9-16 med telefontid 9-13.  Vi bekostar alltid alla fraktkostnader som ett garantiärende medför, kontakta oss på kundservice så ombesörjer vi returfrakten. 

Vid eventuell tvist följer Rehaboteket.se alltid ARN:s - allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.