Frequently Asked Questions | Rehaboteket
Här hittar du svaret på våra vanligast förekommande frågor
Hur vet jag vilken storlek jag ska ha?

På alla våra produktsidor finns en så kallad storleksguide, om ni trycker på den kommer ni få fram mer detaljerad information kring storleken på just den specifika produkten du tittar på. Det är viktigt att ni kollar på guiden innan ni lägger eran order då storlekarna kan skilja sig från modell till modell. Skulle ni dock ha råkat beställa fel storlek så har ni alltid 45 dagars retur- och bytesrätt när ni handlar oss.

 

Hur genomför jag ett köp på Rehaboteket?

För att du alltid skall få rätt storlek på din vara så är det viktigt att du väljer rätt storlek på din vara. Varje produkt har en individuell mått och storlekstabell på respektive produktsida. Mät enligt instruktionerna och överför måttet till storlekstabellen för att hitta din storlek. Välj önskad storlek och antal produkter och klicka på lägg i varukorgen. När du har klickat på ”lägg i varukorgen” uppdateras varukorgen med samma antal. Du kan välja att fortsätta handla alternativ att gå till kassa för att betala din beställning. Alternativen för betalning är Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning eller direktbetalning via banken. Vi har alltid kostnadsfri Klarna faktura som förval.  Oavsett hur du väljer att betala så är alla betalningssätt lika säkra. 

Jag vill prova min produkt innan jag bestämmer mig. Hur gör jag?

Självklart skall du prova din produkt innan du bestämmer dig. Vi erbjuder alltid 45 dagars köp vilket innebär att du i lugn och ro i hemmiljö kan testa din vara. Det enda kravet vi har är att produkten skall vara i samma skicka som när du tog emot den efter du har testad den. Om du testar produkten ovanpå ex en t-shirt så säkerställer du att produkten är i samma skick. 

Vilka är Rehaboteket?

Rehaboteket är Nordens största handelsplats för ortopedtekniska produkten för hela kroppen. 
Rehaboteket grundades 2012 och har sedan starten hjälpt mer än 100.000 kunder att hitta rätt produkt för deras problem.  Vi har idag även verksamheter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och UK med huvudkontor i Stockholm..

Hur vet jag att köpet har gått igenom?

När du har genomfört köpet kommer du att få en ett bekräftelse mail från oss att beställningen har gått igenom. Du får även ett individuellt ordernummer i samband med köpet. Ordernumret är bra för dig att ha kvar om du behöver kontakta oss på kundtjänst. 

Hur lång är leveranstiden?

Vi vet att våra kunder vill ha produkterna så snabbt det går och vi arbetar regelbundet på att hitta den optimala lösningen för snabbaste leverans från det att du köpt din produkt.
Alla beställningar som kommer in till oss innan kl 16 skickas samma dag med normal leveranstid dagen efter. I vissa fall levereras produkterna på 2 dagar. 

Jag vill reklamera min produkt, hur gör jag?

Ibland så händer det att en produkt går sönder och du vill reklamera den. För att genomföra en reklamation behöver du endast registrera din reklamation i länken http://www.rehaboteket.se/boka-retur-byte-av-produkt och följa instruktionerna hur du kostnadsfritt skickar tillbaka varan för reklamation. Så fort varan är tillbaka hos oss kommer vi att gå igenom produkten och skickar en ny produkt i samma storlek. 

Vad kostar det att returnera mina produkter?

Du kan själv välja hur du vill skicka tillbaka dina varor till oss. I samband med att du registerar din retur på http://www.rehaboteket.se/boka-retur-byte-av-produkt så får du möjlighet att välja ett förbetalt alternativ som kostar 49kr. Om du väljer detta alternativ så kommer vi att lämna kvar 49kr på din faktura som du kan betala som vanligt genom Klarna. 

Hur länge har jag öppet köp?

När du handlar hos oss på rehaboteket så har du alltid 45 dagars öppet köp. 

Hur skickar jag tillbaka varan till er?

För att skicka tillbaka en vara till oss behöver du registrera din retur i länken nedan
http://www.rehaboteket.se/boka-retur-byte-av-produkt När du har registrerat din retur så får du alla instruktioner hur du skickar tillbaka din vara till oss för kreditering av din faktura. Tänk på att alltid säkerställa så att din retur kan härledas till ditt ordernummer så att vi vet vad vi skall göra med varan och vem som har skickat tillbaka den.

Vid retur av vara, måste jag betala fakturan först?

Om du har för avsikt att returnera din vara inom 14 dagar så behöver du inte betala din faktura. Tänk på att det kan ta två – tre dagar för posten att leverera din retur till oss innan vi kan kreditera din faktura. Du kan alltid kostnadsfritt förlänga betalningsvillkoren med tio dagar vilket är att rekommendera när du skickar tillbaka varan oss för att undvika påminnelser eller förseningsavgifter. Du kan uppdatera betalningsvillkoren genom att logga in på mitt klarna eller ringa till Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10
När produkten är tillbaka hos oss kommer du att få ett mail från Klarna som bekräftar att fakturan är krediterad. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Håll utkik efter den i din mejlkorg!

Har ni mottagit min retur?

När vi tar emot din retur av en vara så uppdaterar vi omgående din faktura och skickar om fakturan till samma e-postadress som du har uppgett. När du har fått denna uppdatering så betyder det att produkten är tillbaka på vårt lager och din faktura har makulerats. Om du har betalat din vara med kreditkort eller banköverföring så kommer pengarna återbetalas till samma konto som du betalade ifrån. Det tar normalt 2-3 bankdagar innan du ser pengarna tillbaka på ditt konto. 

Hur byter jag storlek på min produkt?

Du har alltid kostnadsfria storlek- och modellbyten när du handlar hos oss på rehaboteket.se, för att byta storlek eller vara så behöver du endast klicka på länken http://www.rehaboteket.se/boka-retur-byte-av-produkt och uppge namn, ordernummer och önskad storlek du vill byta till. Klicka på skicka så kommer du att få en länk maila till dig där du kan ladda ned den kostnadsfria bytesfrakten. Om du har tillgång till en skrivare så printar du dokumentet och följer instruktionerna hur du skickar tillbaka för storleksbyte. Det är viktigt att vi på kundservice kan identifiera din produkt till ditt ordernummer så att vet vad vi skall göra med produkten när den kommer tillbaka till oss. Samma dag som vi tar emot din produkt för storleksbyte skickar vi tillbaka önskad storlek. 

Måste jag vara hemma när leveransen kommer?

Nej det behövs inte. Vi försöker alltid att packa din försändelse så att den smidigt och enkelt går ner i din brevlåda. Om den inte går ner i din brevlåda så skickas den automatiskt till ditt närmsta postombud. Du blir därefter aviserad via SMS eller e-post med ett kollinummer som du kan använda för att hämta ut försändelsen.

Mitt paket har inte kommit fram/är borta! Hur gör jag?

Ibland så händer dessvärre det som inte får hända, ett paket kommer bort under leveransen till våra kunder. Om du inte har tagit emot din vara så ber vi dig vänligen kontakta oss på kundservice@rehaboteket.se eller på telefon 08-24 47 34. Vänligen uppge alltid ditt ordernummer så underlättar du för oss på kundservice i sökande efter en vara. 
 

Hur skickas min beställning?

Vi använder oss av PostNord 1:a klass leveranser för alla våra försändelser. Om produkten går ner i din brevlåda så lämnar brevbäraren den där. Annars hamnar den hos ditt närmaste utlämningsställe. Du blir då aviserad via SMS.

Har ni alltid produkterna på lager?

Ja, alla produkter som du ser på rehaboteket lagerför vi i egna lager. Ibland förkommer det att varorna tar slut men då kommer vi omgående antingen per mail eller telefon meddela dig om en estimerad leveranstid. Vi har ofta alternativa produkter och det kan vara så att vi erbjuder dig en dyrare produkt självklart till samma pris om det är restnotering på din beställda vara. 
 

Hur lång tid tar det innan jag får produkterna? 

Vi vet att våra kunder vill ha produkterna så snabbt det går och vi arbetar regelbundet på att hitta den optimala lösningen för snabbaste leverans från det att du köpt din produkt.
Alla beställningar som kommer in till oss innan kl 16 skickas samma dag med normal leveranstid dagen efter. I vissa fall levereras produkterna på 2 dagar.

Hur mycket kostar frakten när jag beställer från er?

Vi på rehaboteket skickar alltid alla beställningar fraktfritt och du betalar priset på produkten. Inga extra kostnader tillkommer i samband med köp från oss. 

Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny?

Klarna hanterar våra fakturor och hjälper dig gärna om du behöver en ny faktura. Du kan kontakta Klarna per telefon på 08-120 120 10 så hjälper Klarnas kundtjänst dig med detta. 

Du kan själv helt kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum på något av följande sätt, 

1. Logga in på Mitt Klarna via www.klarna.se där du kan skriva ut fakturan på nytt
2. Maila rehaboteket  på kundservice@rehaboteket.se . Vi behöver ditt ordernummer som du fick i samband med leveransen.
3. Kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via Klarna.se

Jag vill ha min faktura till mitt företag. Hur gör jag?

Om du vill ha en faktura skickad till ditt företag så behöver du endast maila oss fullständiga faktura och leveransuppgifter. Vi behöver även ha ett telefonummer samt e-post för att kunna fakturera och leverera. Maila oss på kundservice@rehaboteket.se

 

Kan jag flytta fram förfallodagen på min faktura?

Ja, du kan kostnadsfritt flytta fram förfallodatumet 14 dagar avseende din faktura. Klarna hanterar våra fakturor och hjälper dig gärna om du behöver flytta fram datumet. Du kan kontakta Klarna per telefon på 08-120 120 10 så hjälper Klarnas kundtjänst dig med detta. 

Du kan själv helt kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum på något av följande sätt, 

1. Logga in på Mitt Klarna via www.klarna.se och förläng förfallodatum. 
2. Maila rehaboteket på kundservice@rehaboteket.se. Vi behöver ditt ordernummer som du fick i samband med leveransen av dig vara så hjälper vi dig med att förlänga datumet. 
3. Kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via Klarna.se

Jag har valt Klarna faktura, när skall fakturan vara betald?

Betalningsvillkoren när du väljer faktura är 14 dagar från det att vi skickar dina produkter från vårt lager. 
Du kan själv helt kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum 10 dagar på något av följande sätt, 

1. Logga in på Mitt Klarna via www.klarna.se och förläng förfallodatum. 
2. Maila rehaboteket på kundservice@rehaboteket.se. Vi behöver ditt ordernummer som du fick i samband med leveransen av dig vara så hjälper vi dig med att förlänga datumet. 
3. Kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via Klarna.se

Är det säkert att betala med kort?

Ja, vårt samarbete gör din kortbetalning säker. Klarna, Norden största betalningstjänst på nätet garanterar din säkerhet så kan du känna dig helt trygg med att betala med kort. Klarna uppfyller kraven för säker kortbetalning på nätet PCI-DSS och garanterar din säkerhet vid köp med kort på nätet. 

Vilka olika betalningssätt erbjuder ni när jag handlar hos Er?

Vi på Rehaboteket erbjuder många olika betalningssätt för att ge dig som kund flera olika betalningsalternativ. Vi samarbetar med Klarna, Norden största betalningstjänst på nätet som tillhandahåller följande betalningssätt.

  • Kortbetalning 
  • Faktura 14 dagar via Klarna faktura 
  • Kampanjfaktura (förlängd förfallotid, avgift 29 kr)  
  • Delbetalning hos Klarna (Klarna konto)  
  • Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank
När och hur uppdateras min faktura efter en retur eller byte av vara?

Så fort vi har tagit emot din vara antingen för byte eller retur så uppdaterar vi din fakturaoch skickar vi automatisk om den till samma e-postadress som du uppgav i samband med köpet.